W lutym 2015 roku zostanie ogłoszony przetarg na realizację drogi ekspresowej S7 z Warszawy do Grójca – takie zapewnienie padło z ust wojewody mazowieckiego, któremu przedstawiciele inicjatywy „Tak dla S7” wręczyli podpisy zebrane pod petycją w sprawie przyspieszenia budowy południowego wylotu ze stolicy.
Budowa S7 już pewna
Budowa drogi ekspresowej S7 ze stolicy do Grójca została już potwierdzona w kilku źródłach. Jako pierwsza o budowie tej trasy mówiła premier Ewa Kopacz w swoim expose. Inwestycja znalazła się również na liście zadań podstawowych w projekcie Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 oraz w Kontrakcie Terytorialnym Województwa Mazowieckiego.
Wojewoda mazowiecki przypomniał, że inwestycja uzyskała zielone światło i jest coraz bliżej realizacji. Wyjaśnił, że projekt trasy został bardzo dobrze przygotowany, a inwestycja ma ważną decyzję środowiskową i gotową koncepcję programową, która jest podstawą do ogłoszenia przetargu.
Wsparcie mieszkańców i samorządów
Mieszkańcom podwarszawskich miejscowości udało się zebrać 7 tys. podpisów pod petycją w sprawie przyspieszenia budowy drogi ekspresowej. Trafiły one na początku tygodnia na ręce wojewody mazowieckiego, Jacka Kozłowskiego. – Cieszę, się z tak dużej liczby podpisów od lokalnej społeczności. Widać jak bardzo ta droga jest potrzebna mieszkańcom – zaznaczył wojewoda na spotkaniu. Jego zdaniem kierowcy będą mogli pojechać drogą ekspresową S7, z Warszawy w kierunku Piaseczna i Grójca w 2019 roku.
Inicjatywa „Tak dla S7” od blisko dwóch lat aktywnie zabiega o powstanie drogi ekspresowej między węzłem Lotnisko na Południowej Obwodnicy Warszawy a Grójcem. W działania inicjatywy włączyli się też mieszkańcy powiatu piaseczyńskiego, czego efektem są zebrane podpisy. Akcję wsparły również samorządy Piaseczna, Radomia i Grójca.
– Dla nas to bardzo dobra informacja. Nareszcie cała ta urzędowa machina ruszyła – mówi Dariusz Brzostek z inicjatywy „Tak dla S7”. – Przekazanie blisko 7 tys. podpisów od mieszkańców podwarszawskich miejscowości na ręce wojewody mazowieckiego kończy pewien długi etap upominania się lokalnej społeczności o tak ważną inwestycje drogową, która w znaczący sposób może ułatwić im codzienny dojazd do i z pracy w Warszawie – dodaje.
Wyczekiwana inwestycja
Dzięki budowie południowego wylotu z Warszawy w ciągu trasy S7 uda się odciążyć ulicę Puławską w Warszawie oraz zapewnić sprawną komunikację między południem województwa a stolicą. Ponadto, łatwiejszy stanie się dojazd do warszawskiego lotniska.
Zgodnie z informacjami zawartymi w projekcie Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023, długość odcinka drogi S7 z Warszawy do obwodnicy Grójca będzie miała 29,1 km. Lata realizacji tej inwestycji wpisano w przedziale 2014-2021. Koszt realizacji tego odcinka jest szacowany na niemal 1,7 mld zł.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.